מה זה וורדפרס ולמה כדאי להכיר את המערכת הזאת?

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן, ולמי שהמושג אינו מוכר – מדובר על הממשק שמאפשר שליטה על מה שיש לכם באתר מבחינת תוכן ועיצוב בצורה נוחה. בעזרת התקנת המערכת תוכלו לבנות אתר יפהפה, יעיל ופשוט לתפעול.

המערכת מבוססת קוד פתוח, כלומר קבצי התכנות שלה פתוחים לכל אחד, מה שנותן אופציה למתכנתים לשנות את המערכת כך שתפעל בהתאם לצורכיהם וזה מה שגורם לוורדפרס להיות כל כך גמישה ומגוונת. המערכת חינמית לחלוטין ואפשר להוריד אותה בלי הגבלה ולהתקין אותה בכמה אתרים שרוצים.

וורדפרס החלה את דרכה כמערכת לבניית בלוגים, ועם השנים נוספו אופציות שקירבו אותה יותר להגדרה של מערכת לבניית אתרים שיכולים לשמש כל אחד גם בלי שום קשר לבלוג. חברות רבות משתמשות כיום בוורדפרס כדי לבנות אתרי תדמית, אתרי פורומים, אתרי חדשות ואפילו רשתות חברתיות.

שני הדברים העיקריים בוורדפרס שאחראים על השוני בין אתר לאתר הם התוספים וערכות העיצוב:

תוספים (Plugins)– כשמם כן הם, תוספים שונים שאפשר להתקין באתר ולהעשיר אותו בעזרתם כמו למשל הוספת פורומים, טפסי יצירת קשר, האפשרות להפוך את האתר לרשת חברתית, חיבור האתר לפייסבוק ולטוויטר (ולרשתות אחרות כמובן), הוספת אופציה לשיתוף הכתבות שלכם ברשתות החברתיות וכו’.

ערכות העיצוב (תבניות)– אחראיות למראה האתר, למה שהקוראים רואים על המסך שלהם כמו מיקום התפריטים, הצבעים, הלוגו וכו׳.

תוספים וערכות עיצוב נמצאים ברשת במגוון רחב, האתר הרשמי של וורדפרס מציע תוספים וערכות עיצוב להורדה בחינם, ואפשר למצוא עיצובים ותוספים להורדה כמעט לכל סוג אתר שתרצו לבנות. ישנם גם הרבה תוספים וערכות נושא המוצעים בתשלום, בד”כ מדובר בדברים מיוחדים עם אופציות שהאפשרויות החינמיות לא נותנות או בעיצובים מקצועיים ואיכותיים, אבל מהיכרות אישית ומניסיון רב עם מגוון ערכות עיצוב ותוספים במשך השנים, אני יכולה להגיד שחלק מהאופציות החינמיות שקיימות היום לא נופלות ברמתן מאלו שדורשים עליהם תשלום. אפשר ליצור אתר אינטרנט מרשים גם עם האופציות הפתוחות לשימוש חופשי.

דבר נוסף שיש בוורדפרס נקרא “ווידג’טים” (Widgets) – מדובר על האפשרות לשלוט על כל מה שמופיע בצידי האתר, בתחתיתו, בראשו ובעצם – כל מה ש”מסביב”, כלומר לא היכן שנמצא המלל העיקרי. ווידג’טים לרוב יוצגו לאורך כל העמודים באתר, והם כוללים למשל טפסי יצירת קשר, קישורים לרשתות החברתיות, שורת “תנאי שימוש” ו”כל הזכויות שמורות”, פרסומות וכו’.

הווידג’טים השונים מגיעים בדרך כלל ביחד עם ערכות העיצוב שתתקינו או ביחד עם תוספים. למשל – אם הורדתם תוסף שמאפשר יצירת פורום באתר, יגיע איתו לרוב גם ווידג’ט שמאפשר הצגת הודעות אחרונות מהפורום בעמודה צידית לאורך כל דפי האתר.

לסיכום, וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן החינמיות הפופולריות בעולם עם קהילת מפתחים פורחת וגדולה. היא קלה לתפעול, יציבה ובעיקר – מהנה מאוד לשימוש!

ובאשר לעברית – ניתן להוריד את המערכת בעברית. בארץ יש מפתחים ומתרגמים שעוזרים “לעברת” את המערכת וישנו מגוון יפה של עיצובים שהותאמו לאתר שנכתב מימין לשמאל וכן מספר תוספים שתורגמו לעברית. ישנן גם תבניות עיצוב לועזיות שתומכות ב-RTL (כתיבה בכיוון Right to Left שדרושה לאתרים בעברית) ואינן דורשות התאמה מייגעת.

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

 

כבר ראית את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה

20 נקודות שחייבים לעבור עליהן בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין

9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון

איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים

ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן